Společnost Google představila aktualizaci pro svého AI asistenta Gemini, která umožňuje přizpůsobovat odpovědi na základě historie vyhledávání a dat z dalších služeb. Nová experimentální funkce, využívající model Gemini 2.0 Flash Thinking, analyzuje aktivity uživatele v Google Vyhledávání, YouTube a Google Fotos, aby odpovědi přizpůsobila jeho potřebám.
Jak aktivovat personalizaci
Pro připojení funkce je třeba:
- Přejít do sekce „Aplikace Gemini“.
- Zvolit možnost „Personalizace (experimentální)“ v nabídce.
Po aktivaci AI automaticky zkontroluje historii vyhledávání, aby doplnila kontext odpovědí. Data se používají pouze v případech, kdy mohou výsledek zlepšit.
Bezpečnost dat: klíčové informace
Rozšířený přístup k informacím vyvolal otázky ohledně soukromí. Google zdůrazňuje, že kontrolu mají uživatelé:
„Mohou kdykoli snadno odpojit přístup Gemini k historii vyhledávání.“
Při používání funkce se v rozhraní zobrazí transparentní banner s odkazem pro smazání dat. Před propojením se službami uživatel obdrží explicitní žádost o souhlas.
Komu je funkce dostupná
Personalizace Gemini je zatím v testovacím režimu:
- Jen pro předplatitele placených tarifů Gemini a Gemini Advanced.
- Nepodporuje se pro účty Google Workspace a vzdělávací programy.
- Zakázána pro osoby mladší 18 let.
Společnost dodává, že v odpovědích AI vždy uvede zdroje dat — například zda použila historii chatů nebo vyhledávání. „Sbíráme zpětnou vazbu, aby byla funkce maximálně užitečná,“ uvádí Google. Zavádění na mobilní zařízení probíhá postupně a globální spuštění zatím nebylo oznámeno.