Společnost Microsoft představila Muse – umělou inteligenci určenou k automatizaci vývoje videoher. Jak uvádí vědecká práce publikovaná v časopise Nature, systém dokáže generovat herní scény, které dříve vyžadovaly ruční animaci a programování.
Jak funguje Muse
Nástroj byl trénován na datech z multiplayerové akční hry Bleeding Edge (studio Ninja Theory, 2020). Výzkumníci shromáždili:
- Více než 1 miliardu herních snímků;
- Data o akcích hráčů;
- Informace o interakci s ovladači.
To umožnilo vytvořit „Model světa a lidských akcí“ – digitální šablonu, kterou systém využívá k generování věrohodných scén. Podle tvůrců Muse funguje jako „virtuální asistent“: analyzuje herní mechaniky a nabízí varianty animací, dialogů nebo prostředí.
Technické detaily
- Základem je strojové učení (technologie, kde AI učí na příkladech, podobně jako člověk získává dovednosti);
- Systém napodobuje styl konkrétních her pomocí dat z knihovny Xboxu;
- Hotové scény lze ručně upravovat.
Zatímco Microsoft zdůrazňuje, že Muse nenahrazuje vývojáře: „Je to nástroj pro urychlení kreativního procesu, ne pro generování hotových produktů.“
Budoucí plány
Systém je zatím testován interně, ale v budoucnu může být integrován do herních enginů pro externí studia. Odborníci poukazují, že podobné technologie mohou zkrátit vývoj her – zejména v žánrech s otevřeným světem, kde je potřeba tvořit rozsáhlý obsah.
Jak se ukázalo, hlavní výzvou pro Muse je zajištění rozmanitosti scén. Ačkoli AI úspěšně kopíruje vzory z Bleeding Edge, vývojáři musí systém naučit pracovat s novými herními světy.
Poznámka: Oficiální údaje o datu veřejného uvedení nebo ceně služby zatím nejsou k dispozici.