Novinky

Microsoft představil AI Muse pro automatizaci vývoje her

Jakub Beran
Jakub Beran
Redaktor
0

Nový systém byl trénován na datech z Xboxu a generuje obsah napodobující skutečné herní procesy

  • První nástroj AI v oboru pro tvorbu herních scén
  • Trénován na datech z hry Bleeding Edge a informacích z Xboxu
  • Generuje animace, interakce postav a prostředí
microsoft.com

Společnost Microsoft představila Muse – umělou inteligenci určenou k automatizaci vývoje videoher. Jak uvádí vědecká práce publikovaná v časopise Nature, systém dokáže generovat herní scény, které dříve vyžadovaly ruční animaci a programování.

Jak funguje Muse

Nástroj byl trénován na datech z multiplayerové akční hry Bleeding Edge (studio Ninja Theory, 2020). Výzkumníci shromáždili:

  1. Více než 1 miliardu herních snímků;
  2. Data o akcích hráčů;
  3. Informace o interakci s ovladači.

To umožnilo vytvořit „Model světa a lidských akcí“ – digitální šablonu, kterou systém využívá k generování věrohodných scén. Podle tvůrců Muse funguje jako „virtuální asistent“: analyzuje herní mechaniky a nabízí varianty animací, dialogů nebo prostředí.

Technické detaily

  • Základem je strojové učení (technologie, kde AI učí na příkladech, podobně jako člověk získává dovednosti);
  • Systém napodobuje styl konkrétních her pomocí dat z knihovny Xboxu;
  • Hotové scény lze ručně upravovat.

Zatímco Microsoft zdůrazňuje, že Muse nenahrazuje vývojáře: „Je to nástroj pro urychlení kreativního procesu, ne pro generování hotových produktů.“

Budoucí plány

Systém je zatím testován interně, ale v budoucnu může být integrován do herních enginů pro externí studia. Odborníci poukazují, že podobné technologie mohou zkrátit vývoj her – zejména v žánrech s otevřeným světem, kde je potřeba tvořit rozsáhlý obsah.

Jak se ukázalo, hlavní výzvou pro Muse je zajištění rozmanitosti scén. Ačkoli AI úspěšně kopíruje vzory z Bleeding Edge, vývojáři musí systém naučit pracovat s novými herními světy.

Poznámka: Oficiální údaje o datu veřejného uvedení nebo ceně služby zatím nejsou k dispozici.

Pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.

Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Prosím, vyplňte toto pole.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Prosím, vyplňte toto pole.
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Chcete-li pokračovat, musíte souhlasit s podmínkami