Novinky

Za „chytrými nákupy“ Nate se skrývali pracovníci call centra

Alisa Leonidovna
0
  • Zakladatel startupu Nate čelí obvinění z podvodu po odhalení ručního zpracování objednávek
  • Za „chytrými algoritmy“ se skrývali zaměstnanci filipínského call centra
  • Společnost získala desítky milionů dolarů, ale po prodeji aktiv zanechala investory ve ztrátě
uiw.cz

Ministerstvo spravedlnosti USA odhalilo schéma, ve kterém služba Nate, prezentovaná jako automatizované řešení pro online nákupy, ve skutečnosti závisela na ruční práci. Zakladatel společnosti Albert Saniger je obviněn z klamání investorů skrýváním skutečné úrovně technologie.

Nate sliboval zjednodušení nákupů: uživatel vybral zboží a systém sám vyřídil objednávku přes libovolný web. „Nechte stroje udělat těžkou práci,“ uváděl popis služby. Místo algoritmů však deklarované funkce plnili zaměstnanci call centra na Filipínách, kteří každou operaci zpracovávali ručně.

„Úroveň automatizace aplikace byla ve skutečnosti 0 %,“ zdůrazňuje obvinění. Investorům přitom Saniger prezentoval „pokročilé technologie“, což startupu umožnilo získat desítky milionů dolarů.

Do roku 2023 Nate vyčerpal prostředky a byl nucen prodat svá aktiva. Investoři tak přišli o vložené finance. Sanigerovi nyní hrozí trestní postih a budoucnost společnosti zůstává nejistá.

Případ Nate se stal příkladem rizik spojených s investicemi do technologií, kde za hlasitými prohlášeními může stát ruční práce. Jak uvádí Ministerstvo spravedlnosti, „umělá inteligence“ nebyla navzdory vývoji od roku 2018 nikdy implementována.

Pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.

Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Prosím, vyplňte toto pole.
Témata: AI

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Prosím, vyplňte toto pole.
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Chcete-li pokračovat, musíte souhlasit s podmínkami